Platba members platební kartou
Pokud chcete platit members platební kartou, musí být schopna realizovat platby přes internet. Běžné karty vydávané k účtům jsou určené pouze pro tuzemské platební operace (bankomat, domácí obchody...) a mají podobná loga. Jde o Maestro nebo VISA electron.
Pro zahraniční / internetové bankovnictví potřebujete kartu Eurocard-Mastercard nebo VISA, ale ani tyto karty nejsou zárukou že transakce proběhne. Mám ověřeno, že karta mého kamaráda byla Eurocard-Mastercard, ale operace se i po několika pokusech nezdařila. Platil svojí kartou, jeho postavu, nikoliv moji a finanční obnos na kontě byl dostatečný.
Návod jsem dělal při vlastní platbě a je plně funkční. Zde je několik odpovědí na otázky které jsem pozbíral.
- Za jak douho se platba promítne ? - V případě že bude karta akceptována, trvá celý proces několik minut. Od otevření prohlížeče, přes vyplnění údajů až po připsání kreditu jsem potřeboval necelých 10 minut.
- Kolik stojí členství přes kartu ? - Cena za jeden měsíc je 5 USD a cena v CZ/SK se přepočítává dle aktuálního kurzu. Není potřeba mít "devizový" nebo "speciální" účet se zahraniční měnou.
- Můžu si předplatit delší období ? - Kartou je možné platit pouze na jeden měsíc (30 kalendářních dní), ale 3-4 dny před vypršením tohoto kreditu si poskytovatel členství (banka nebo Jagex) automaticky vezme dalších 5 USD. Pokud nemáte dostatečný obnos na účtu, bude to zkoušet následující den znovu. Vyplněním formuláře a následným akceptováním Vaší žádosti si tak vlastně zřídíte "inkaso" a o další platby se už nestaráte jako je tomu u běžných služeb v tuzemsku (SIPO, telefon...)
- Je to bezpečné ? - Ze strany Jagexu (nebo banky) určitě nemusíte mít strach, že by si strhli více než je stanovený měsíční poplatek. Jinou věcí je do jaké míry máte zabezpečen svůj počítač. Obecně lze říct že jakákoliv internetová transakce je napadnutelná a Vaše údaje nejsou stoprocentně chráněny nikdy a vždy existuje riziko zneužití "třetí" strany. Viz případ vybrání několika účtů velkých bank v ČR.
- Jsou nějaké poplatky za zřízení členství ? - První platba (zřízení inkasa) ani následná druhá platba neobsahovala žádný vedlejší poplatek a vždy mi bylo odečteno kolem 115 Kč, což odpovídá v přepočtu 5 USD. Předchozí informace o možném "vedlejším" poplatku ve výši 100 Kč, kterou jsem získal od jiného hráče byla mylná.
- Stále mám kredit přes platbu poštou. - Máte-li nějaký zbývající kredit z jiného typu platby, můžete si tento způsob platby pomocí karty aktivovat bez nutnosti čekat na vypršení starého zůstatku. Byl jsem ve stejné pozici a nikdo mi nekokázal říct jestli to jde nebo přijdu o zbývající předplacené dny. Ke zbývajícímu kreditu se mi přičetlo nových 30 dní (21 zbývalo + 30 z karty). Další kredit mi byl připsán 4 dny před vyčerpáním původního zůstatku.
- Může mi členství zaplatit někdo jiný ? - Může, ale musí to být člen rodiny (bratr, rodiče...). Kam až termín "family" Jagex toleruje netuším. V každém případě je nepřípustné, aby platbu prováděl někdo cizí (kamarád, kolega z práce...). Tím porušujete obecná pravidla a co je asi nejdůležitější, můžete přijít o svoji postavu. Je mnoho případů kde se z "kamaráda" vyklubal zloděj, který pomocí údajů které musíte plátci poskytnout, přes recovery question vybere obsah banky nebo změní přístupové heslo. V žádném případě tuto variantu nezkoušejte a raději využijte platbu poštou. Tam přijdete v případě nezdaru maximálně o pár korun a vyhnete se zklamání nad ztrátou Vaši postavy.
- Jak zrušit "předplatné" ? - Narozdíl od platby přes poštu, kde se členství ukončí prostým vyčerpáním kreditu, je nutné případné ukončení placení kreditní kartou udělat ručně. V hlavním menu zvolte Cancel an existing subscription. Potom máte na výběr 2 varianty jak členství zrušit:
- Option 1 : Přes login se dostanete k jednoduchému formuláři, kde vyberete důvod (asi libovolný) a tlačítkem pod ním zrušíte Vaši platbu. Co je třeba dále a co následuje nevím a nebudu to zkoušet. Tato možnost je použitelná pouze pokud víte heslo od postavy. Co dělat když o postavu přídete ? Pak je tu druhá možnost.
- Option 2 : Zde budete požádáni o údaje Vaší platební karty. Vyplňte je stejně jako při zřizování platby a odešlete. Co následuje dále opět nehodlám (prozatím) zkoušet.
Na hlavní stránce Runescape.com vyberte Start a new subscription nebo Extend an existing subscription. Jde o stejný odkaz a vždy budete přeměrováni na stejnou stránku.
Další postup doporučuji jen za předpokladu že máte nastavené recovery question
Jestli-že přijdete o heslo a nemáte recovery nastavené, tak se na 99% stáváte dobrovolným plátcem někomu jinému. Vyberte typ karty, kterou chcete platbu provést.
Pro další pokračování je nutné se přihlásit
- Your real name: Vaše skutečné jméno, nikoliv to pod kterým hrajete Runescape.
- Adress: Ulice, číslo domu a třeba městská část. Více jsem nevypisoval.
- Post/Zip code: Poštovní směrovací číslo Vašeho města.
- Telephone: Měl by začínat mezinárodní předvolbou podle státu (+42x) a lze zadat jakékoliv. Nikdo mi zatím nevolal.
- E-mail: Lze zadat i vymyšlený. Sice po odeslání konečného formuláře budou na uvedenou adresu odeslány instrukce, ale nejedná se o žádnou "potvrzovací" proceduru. Zpráva má informační charakter.
Nyní vyplníte informace uvedené na platební kartě. V první malé tabulce jsou pouze informace o výši (5 USD) a frekvenci placení (monthly - měsíčně) spolu s IP adresou plátce a datum zavedení platby.
Ve druhé tabulce doplňte následující údaje a potom odešlete ke zpracování:
- Card type: V rozbalovacím menu zvolte typ Vaší karty (Visa, Master card nedo Delta).
- Card number: Číslo na přední straně karty. Vypsat lze bez mezer.
- Cardholder's name: Jméno vlastníka karty.
- Valid from: Datum vydání karty. Je uvedeno na přední straně.
- Expiry Date: Datum platnosti Vaší karty. Opět zobrazeno na přední straně.
- Card verification number: Na druhé straně karty je v podpisovém pruhu několikačíselná kombinace. Vypište pouze poslední troj/čtyřčíslí na konci řady.
Po několika vteřinách se dozvíte výsledek. Vypadá-li potvrzení jako na následující fotce, máte vyhráno. Pečlivě si opište číslo které je oranžově zvýrazěno. Pravděpodobně ho budete potřebovat pro případné zrušení dalších plateb nebo pro recovery question při ztrátě/odcizení hesla.
Po úspěšné transakci dostanete E-mail, kde jsou informace o provedené platbě, včetně výše uvedeného čísla nutného pro budoucí potřebu.
Zde je vidět okamžité přidání kreditu (před platbou jsem měl 21) a informace o "automatickém" připisování kreditu z Vaší karty.